Jak se žije v Anglii full-time na čtyřech kolech? Jaké je to chodit při tom do práce, jaké to má výhody a nevýhody? A co na to kocour? Vše se dozvíte v tomto článku.
V červenci jsme si letěli do Cornwall koupit náš pojízdnej barák. Pokukovali jsme po různých variantách už pár měsíců. Věděli jsme, že chceme řízení na správné straně (:D), dostatek prostoru, kde se dá trochu fungovat, nejen kempovat, dostatečně velké nádrže na vodu, teplou sprchu, lednici, topení, prostě motorhome. V našem budgetu už to vypadalo na něco z osmdesátých let, což ne že by bylo nějak špatně, ale člověk už zase musí být o to opatrnější. Přecejenom servisy nejsou v Anglii úplně nejlevnější. Pak se nám ale podařilo za rozumnej peníz vydražit v aukci tohohle krasavce. Není pochopitelně úplně ťip ťop, pořád je to 23 let starý auto a bylo jasný, že bude potřeba hodně TLC aby to pro nás fungovalo, ale nakonec jsme si ho odvezli.
Elddis autoquest 350D z roku 1996
Elddis autoquest 350D z roku 1996 na základě Peugeot boxer. Měl ho nějaký starší pár a sloužil hlavně jako pokoj pro hosty a na občasný výlet po okolí. Za 23 let s ním najeli jenom 17 tisíc kilometrů, což taky není pro auto dobře. Ale víceméně funguje všechno, jak má.
Je to 2.5 litr diesel bez turba, takže zase o jednu věc míň, co se může pokazit.😄 Teoreticky se sem vejde i 5 lidí, i když pásy to má čtyři. Prakticky ale pro dva ideální. Nádrže mají 70 a 60(?) litrů, lednice, teplá voda, sporák a topení jsou na plyn, místo máme na dvě 7kg lahve, což je víc než požehnaně. Auto bylo jenom na přípojku, takže abysme mohli fungovat off grid, museli jsme přidat soláry (2x100w), mppt controller a zatím jednu 95ah deep cycle baterku, kterou napájíme na 12v všechno, kromě pár věcí (nutribullet nesmí chybět, dron, šlehač na mlíko, prostě takový ty základní věci 😄) na ty ještě 1500w inverter, zásuvka se občas hodí.
Taky jsme dva měsíce makali na interiéru. O každém volnu místo toho, aby jsme se váleli v létě na pláži v Brightonu. Ale když už tam chce člověk bydlet, tak se tam chce cítit jako doma.
Jaké je bydlet v autě a chodit normálně do práce?
Začátkem září jsme se odstěhovali z baráku a od té doby žijeme jen na čtyřech kolech. Van life není pro každého. A mě zajímá, kolik lidí vlastně dokáže žít v autě a chodit normálně do práce. Podle mě je něco naprosto jiného, když si člověk jede zakempit na pár dní, než když tam žije nonstop.😊 Žít na prostoru o pár metrech čtverečních s jinou osobou může být taky docela challenge. My obojí zvládáme jako nic. A kocour? Toho bereme na pravidelné noční procházky parkem. Miluje to. 😄
Výhody i nevýhody
V podstatě nám nic nechybí, možná jen ten záchod by jsme nemuseli řeši..🤦🏽🤣 To vám všechna ta videa s krásnými výhledy a podobně neukážou, že musíte každé tři dny někam vláčet svoje výkaly a tam se jich zbavit. 😂 Dělám si srandu, to k tomu prostě patří! Člověka to naučí vážit si tolika věcí, co jinak bere jako samozřejmost. Ať už se jedná o vodu, dlouhou sprchu, normální splachovací záchod, víc prostoru ať už na vaření, nebo ve skříni. Ale i tak je to super.
Celý anglický příběh můžete sledovat na Instagramovém účtu @obyvan.nacochata
Andalusie Anglie Austrálie Chile Citroen Jumper Dolomity Domácí mazlíčci Dánsko Evropa Faerské Ostrovy Francie Free Camping Full-time žití v autě Havaj Inspirace Island Itálie Jižní Amerika Kempování Kempování s dětmi Kempování ČR Nový Zéland Oficiální přepis Polsko Portugalsko Pro začátečníky Přestavba Rady & Tipy Roadtrip Skandinávie Skotsko Slovinsko Střešní stan Svět Tipy na výlety Vaření Vestavba do osobáků video VW T4 VWT4 Syncro VW T5 Vybavení Česká republika Španělsko Švédsko